Jesteœ w: Home > Rynek Finansowy > Reorganizacja – rozwiniÄ™cie

Reorganizacja – rozwiniÄ™cie

W jednej z gmin warszawskich rada w pierwszej kolejności dokonała drogą głosowania wyboru burmistrza i członków zarządu. Zaproponowała nowo wybranemu burmistrzowi, że sama zajmie się przygotowaniem projektu nowej struktury organizacyjnej. Burmistrz zgodził się na takie rozwiązanie. Radni wyłonili specjalną komisję, która rozpoczęła pracę, zanim jeszcze sformułowane zostały nowe cele urzędu, przed ostatecznym podziałem kompetencji między gminę a rejony. Prace nad nową strukturą urzędu rozpoczęto od przeglądu dotychczasowej oraz spisania zadań wykonywanych na poszczególnych stanowiskach pracy. Zapoznano się też z rozwiązaniami stosowanymi w jednej z gmin szwedzkich.

Głównym zaÅ‚ożeniem przyjÄ™tym przez komisjÄ™ byÅ‚o uproszczenie dotychczasowej struktury, podziaÅ‚u na 23 wydziaÅ‚y: komunikacji, oÅ›wiaty, zdrowia, budżetowo-gospodarczy, spraw obywateli itd. Wyłączono te zadania, które z mocy ustawy pozostawiono administracji paÅ„stwowej (rejonom), a pozostaÅ‚e pogrupowano w trzy duże dziaÅ‚y. Projekt przewidywaÅ‚ utworzenie czterech pionów, kierowanych przez sekretarza gminy odpowiedzialnego za funkcjonowanie urzÄ™du oraz sprawy prawno-organizacyjne i kadrowe, skarbnika gminy czuwajÄ…cego nad finansami oraz dwóch zastÄ™pców burmistrza -jednego odpowiedzialnego za sprawy obywateli, a drugiego – za caÅ‚oksztaÅ‚t spraw techniczno-gospodarczych gminy.

Dodaj Komentarz